VINK velger Plexiglas®

VINK Norway AS er leverandør av plast halvfabrikata. VINK så dagens lys i Nederland i 1954. I 1977 ble VINK etablert i Norge. VINK har hovedkontor i Oslo, og i januar 2011 ble egen avdeling i Rogaland opprettet. VINK Norway AS er et av de 11 VINK-selskapene, som er Europas ledende leverandør av plast halvfabrikata. VINK Holding Ltd eier VINK-selskapene samt Amari Plastic PLC som er i England og Skottland. Alle disse selskapene er i ”The Plastic Family” som også har selskaper i USA, Canada, Australia og New Zealand. Totalt 160 operative enheter i verden som arbeider med salg av plast halvfabrikata og bearbeidede deler i plast. VINK-selskapene har over 30.000 aktive artikler i plast halvfabrikata, rør og rørdeler. Dette er Europas bredeste sortiment av bolter, emnerør, plater, folier, profiler og plastrørsystemer! VINK kan være med fra ide til ferdig produkt. VINK viser vei..i plastens verden!

VINK Norway AS velger PLEXIGLAS®

VINK Norway AS leverer nå akryl fra PLEXIGLAS® sitt brede sortiment. Dette verdenskjente merkenavnet, som nesten er blitt synonymt med akryl, er i dag å anse som ”the top brand” innen akryl.

PLEXIGLAS® produseres av Evonik i Tyskland og er kjent for sin høye kvalitet innen optikk og toleranser. Evonik satser stort på å utvikle nye kvaliteter og bruksområder for PLEXIGLAS®, og besitter spisskompetanse innen LED-belysning og plater for optimal lysdiffusering. PLEXIGLAS® har markedets beste sortiment innen for plater for belysning fra baksiden og kantbelysning.

Lim spesielt beregnet for liming av akryl er også en del av det fornyede sortimentet VINK Norway AS tilbyr. ACRIFIX® har i mange år vært et kjent merke i akrylverdenen. VINK Norway AS lagerfører et utvalg av dette sortimentet.

Med et bredt sortiment og god fleksibilitet er PLEXIGLAS® et meget godt tilskudd til VINK Norway AS sin konkurransekraft i det Norske markedet. Hele vårt lagersortiment av akryl byttes nå fortløpende ut til PLEXIGLAS®, en prosess som vil gå over noen måneder.

VINK Norway AS leverer nå, i tillegg til standard klare og opale plater, også spesialkvaliteter som LED-plater, Satinice, Optical Hardcoat, Soundstop, Alltop, Resist m.fl. Ta kontakt med vår salgsavdeling for ytterligere informasjon.

Gaute Hoff
Produktsjef